ჩინური გიგანტის, BYD-ის მაღალი კლასის სუბბრენდმა Yangwang-მა ახალი ეპოქა დაიწყო. მისმა ჰიპერმანქანამ, U9 Track Edition-მა, მსოფლიოს უსწრაფესი ელექტრომობილის ტიტული მოიპოვა, როდესაც გერმანიაში 472 კმ/სთ სიჩქარე განავითარა. ამით მან 2024 წლის რეკორდი მოხსნა, რომელიც იაპონურ Aspark Owl-ს ეკუთვნოდა. ეს მოვლენა კიდევ ერთხელ ადასტურებს, რომ ელექტრომობილების ტექნოლოგია სულ უფრო კონკურენტუნარიანი ხდება ბენზინზე მომუშავე სუპერმანქანებისთვის.
რა იმალება ამ სიჩქარის უკან?
Yangwang U9-ის „Track Edition“ ნამდვილი ტექნოლოგიური მონსტრია. ის აღჭურვილია ოთხი ელექტრო ძრავით, რომელთა ჯამური სიმძლავრე თითქმის 3,000 ცხენის ძალას აღწევს. ეს მას მსოფლიოში ერთ-ერთ ყველაზე მძლავრ მანქანად აქცევს. მისი ერთ-ერთი ყველაზე შთამბეჭდავი მახასიათებელია ულტრა მაღალი ძაბვის 1,200 ვოლტიანი პლატფორმა, რომელიც უზრუნველყოფს ექსტრემალურ შესაძლებლობებს. ამას ემატება DiSus-X ჭკვიანი სისტემა, რომელიც მანქანის კონტროლს უზრუნველყოფს. „Track Edition“-ისთვის კი პროგრამული უზრუნველყოფა დაიხვეწა, რათა თითოეული თვლის დაკიდება ოპტიმალურად დარეგულირდეს სატრეკო პირობებისთვის. გარდა ამისა, მანქანა აღჭურვილია ბრუნვის მომენტის სისტემით, რომელიც წამში 100-ჯერ აკეთებს კორექციებს, რათა მაღალ სიჩქარეზე არ მოხდეს მოჭიდების დაკარგვა.
ცვლილებები დიზაინში და მომავლის ხედვა
დიზაინშიც არის ცვლილებები. U9-ის უკანა დიდი ფრთა მოხსნილია, თუმცა წინა ნაწილს დაემატა ნახშირბადის ბოჭკოს სპლიტერი, რომელიც უკვე მასობრივ წარმოებაშია. საბურავებიც კი სპეციალურად შეიქმნა ამ მანქანისთვის კომპანია Giti Tire-თან თანამშრომლობით, რათა მაქსიმალური მოჭიდება უზრუნველყოფილიყო. ამ ახალმა რეკორდმა არა მხოლოდ Aspark-ის, არამედ Rimac Nevera-ს რეკორდიც მოხსნა. ახლა მთელი მსოფლიო მოუთმენლად ელოდება, რომელი ავტომწარმოებელი შეძლებს 500 კმ/სთ-ის ბარიერის გადალახვას პირველი. Yangwang-მა უკვე აჩვენა, რომ დღევანდელი ტექნოლოგიებით ეს მიზანი უკვე სულაც არ არის მიუღწევადი.