როგორ აისახება ტრამპის ტარიფები ავტომობილებზე, ფასებზე და მომხმარებლებზე? ფასების ზრდა და სამუშაო ადგილების შემცირება

2025-06-13 132 ნახვა Naniko Tsinadze
როგორ აისახება ტრამპის ტარიფები ავტომობილებზე, ფასებზე და მომხმარებლებზე? ფასების ზრდა და სამუშაო ადგილების შემცირება

შეიძლება გაგიჭირდეთ ბოლო წლებში ტრამპის ადმინისტრაციის მიერ დაწესებული ტარიფების თვალის დევნება — ისინი ხან მოქმედებს, ხან გაუქმებულია.. და თითქმის მთელ მსოფლიოს მოიცავს. პრეზიდენტმა ტრამპმა 25%-იანი ტარიფი დააწესა ავტო პროდუქციაზე — მათ შორის როგორც უცხოეთში აწყობილ მანქანებზე, ისე მათ ნაწილებზე — და დამატებით, ზოგადი 10%-იანი ტარიფი დანარჩენ იმპორტირებულ საქონელზე. ამას ემატება ე.წ. „რეციპროკული“ ტარიფები (დაბრუნებული ტარიფები), რომლებსაც მკაფიო ფორმულა არ აქვს, და ჩინეთზე კიდევ უფრო მაღალი ტარიფები.

შედეგად, შეიქმნა დიდი გაურკვევლობა — განსაკუთრებით ავტო ინდუსტრიაში, რომელიც გლობალურია და წვდომა აქვს რთულ, მრავალკონტინენტურ მიწოდების ქსელებზე. ეს ეხება როგორც უცხოურ, ისე ამერიკულ მწარმოებლებს, მიუხედავად იმისა, სად აწყობენ მანქანებს.


ავტომწარმოებლების რეაგირება და ცვლილებები


  • Honda-მ გადაწყვიტა, თავისი პოპულარული CR-V მოდელის წარმოება კანადიდან აშშ-ში გადაიტანოს, რაც ტრამპის ტარიფული პოლიტიკის წარმატებად განიხილება. ამავდროულად, ონტარიოში შეჩერდა $11 მილიარდიანი ინვესტიცია ელექტრომობილების წარმოების გაფართოებისათვის.
  • ტრამპმა 8 მაისს გამოაცხადა წინასწარი სავაჭრო შეთანხმება დიდ ბრიტანეთთან. ამ შეთანხმებით, ბრიტანული ავტომწარმოებლები ექვემდებარებიან მხოლოდ 10%-იან ტარიფს, რაც ბევრად დაბალია იმ 25%-იან ტარიფზე, რომელსაც ამერიკული და სხვა უცხოური ავტომწარმოებლები იხდიან. ეს შეღავათი ვრცელდება 100,000-მდე ბრიტანულ ავტომობილზე, რაც დაახლოებით უდრის წლიურ ექსპორტს აშშ-ში.
  • შედეგად, ძვირადღირებული ბრიტანული მანქანები ნაკლებ ტარიფს იხდიან, ვიდრე ამერიკული ან მექსიკიდან/კანადიდან იმპორტირებული მოდელები, რომლებშიც ბევრად მეტი ამერიკული კომპონენტია. ეს აღიზიანებს ამერიკულ კომპანიებს, რადგან შეიძლება გაიზარდოს ფასები ჩვეულებრივ მომხმარებელზე, ხოლო მაღალი კლასის ავტომობილი (მაგ., Rolls-Royce) ნაკლებად დაზარალდეს.


ფასების ზრდა და შემცირება ერთდროულად


  • Ford-მა გამოაცხადა ფასების ზრდა სამ მექსიკაში აწყობილ მოდელზე: Bronco Sport, Maverick და Mustang Mach-E. ტარიფების სრული 25% არ ასახულა, თუმცა მომხმარებლებისთვის ფასები მაინც იმატებს.
  • Volvo-მ განაცხადა, რომ სამსახურიდან გაათავისუფლებს 125 თანამშრომელს სამხრეთ კაროლინაში მდებარე ქარხანაში, როგორც ბიზნესის უარყოფითი პერსპექტივისა და ტარიფების პირდაპირი შედეგი.
  • General Motors-მა გაზარდა პიკაპების წარმოება აშშ-ში, რათა თავიდან აიცილოს ტარიფების ზეწოლა იმპორტირებულ კომპონენტებზე.
  • Jaguar Land Rover-მა აპრილში შეაჩერა ექსპორტი აშშ-ში, ტარიფების პირობების გადახედვის მიზნით.


გლობალური სავაჭრო პირობები და გამონაკლისები


  • ტრამპის ადმინისტრაციამ შეაჩერა ტარიფების დიდი ნაწილი და შემოიღო საერთო 10%-იანი ტარიფი უმეტესი ქვეყნებისთვის 90-დღიანი ვადით.
  • 25%-იანი ტარიფი ავტომობილებზე და მათ ნაწილებზე კვლავ ძალაში რჩება.
  • ჩინეთი არ შედის შეღავათებში — პირიქით, იქ ტარიფი 125%-მდე გაიზარდა, რაც განსაკუთრებით იმოქმედებს სათადარიგო ნაწილების ფასებზე. ეს ზრდის როგორც ახალი ავტომობილების ღირებულებას, ასევე ძველი მანქანების შეკეთების ხარჯებს.
  • კანადა და მექსიკა გათავისუფლებულნი არიან ზოგადი ტარიფისგან, თუმცა ზოგიერთი ინდუსტრია კვლავ ექვემდებარება ინდივიდუალურ ტარიფებს. USMCA ხელშეკრულების ფარგლებში, ზოგიერთი ამერიკული ნაწილი გათავისუფლებულია, მაგრამ ფასების ზრდა მაინც მოსალოდნელია.
  • შეერთებული შტატების საბაჟო ტარიფს აკისრებს 25 წელზე ძველ იმპორტირებულ ავტომობილებსაც, მიუხედავად იმისა, რომ ისინი გათავისუფლებული არიან უსაფრთხოების და ეკოლოგიური რეგულაციებისგან.


დროებითი ფასდაკლებები ტარიფების ზეწოლის ფონზე


  • Ford-მა დაუყოვნებლივ დაიწყო კამპანია: „დასაქმებულის ფასი ყველასთვის“, რაც გულისხმობს შიდა ფასდაკლებას ყველა მომხმარებლისთვის, განურჩევლად იმისა, მუშაობს თუ არა კომპანიაში. კამპანიის სლოგანია: „შენ იხდი იმას, რასაც ჩვენ ვიხდით — Ford. ამერიკიდან. ამერიკისთვის.“
  • Stellantis-მა მეორე დღესვე შეუერთდა ინიციატივას ფასდაკლებებით, რათა შეამციროს მარაგები და მოახდინოს გაყიდვების სტიმულირება, სანამ ბაზარზე ტარიფების სრული ეფექტი აისახება.


დასკვნა: გავლენა მომხმარებელზე


ექსპერტების, ეკონომისტებისა და ავტომწარმოებლების საერთო მოსაზრებით, ტარიფები გამოიწვევს:


  • ახალი ავტომობილების ფასების ზრდას;
  • სათადარიგო ნაწილების გაძვირებას;
  • მეორადი მანქანების მიმართ ინტერესის ზრდას;
  • სამუშაო ადგილების შემცირებას;
  • ავტომობილების სარემონტო ხარჯების ზრდას.


თუმცა, მოკლევადიან პერიოდში, მომხმარებლებმა შეიძლება ისარგებლონ დროებითი ფასდაკლებით, სანამ ახალი ტარიფები მთლიანად აისახება ბაზარზე.



დატოვე კომენტარი